Program wsparcia uczniów ze specyficzny mi trudnościami w nauce został przygotowany z myślą o dzieciach ryzyka dysleksji, dzieciach z trudnościami w nauce czytania i pisania, trudnościami w uczeniu się matematyki oraz dzieci z dysgrafią lub niskim poziomem graficznym pisma. Można go również wykorzystać w udzielaniu pomocy terapeutycznej wszystkim dzieciom z trudnościami w nauce czytania i pisania.
Do realizacji Programu ORTOGRAFFITI został opracowany innowacyjny model terapii pedagogicznej. Integruje on wiele działań, które aktywizują wszystkie sfery rozwoju, funkcje i procesy biorące udział w kształceniu terapeutycznym. Angażowanie w pracy z dzieckiem wielu funkcji percepcyjno – motorycznych zwiększa efektywność prowadzonej terapii. Dlatego zadania terapeutyczne Programu nawiązują do założeń Metody Dobrego Startu (M. Bogdanowicz), której celem jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowo -językowych, dotykowo – kinestetycznych i motorycznych oraz ich korelacja (nazywana również integracją sensoryczno – motoryczną), a tak że kształtowanie lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Metoda ta umożliwia skorelowanie ćwiczeń funkcji uczestniczących w złożonych czynnościach nauki czytania i pisania. Celem pracy z serią ORTOGRAFFITI jest:
- wszechstronny rozwój funkcji poznawczych,
- rozwijanie umiejętności czytania: techniki, tempa, rozumienia czytanej treści,
- utrwalanie znajomości reguł ortograficznych oraz rozwijanie umiejętności poprawnego pisania,
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
- kształcenie umiejętności konstruowania form wypowiedzi pisemnej
Za realizację programu w szkole odpowiada pani Magdalena Szewczyk-Sikora.